Friday, September 9, 2011

Nasi goreng sotong....part 2

lepas sketsa 'wakenakanlubep' tu aku terus masuk bilik pki baju.....gua tgk botak riang je dh kenekan aku, mmbr gua yg lg sorang si bulu...terpinga2 tak paham ape yang berlaku. bulu tu mmg wujud, tp tak perlu la aku citerkan ape-ape pasal die sbb dari saat aku tye botak bile nk kuar makan td....die dh dok tercongok kt sofa dgn galaxie tab. ape pon tak amik pedulik, skli aku amik tab tu hempok kt belakang badan baru tau.

lalu bertigalah kami menuju ke kdi makan....aku ngn bulu berkude2 dgn jentera dari encik boon siew  dan botak dgn motosikal berkuasa tinggi nya.

dah smpi kedai makan tu satu kali.kedai tu penuh dgn customer2 yg aku rase mmg dh bese kt situ.bersemangat la botak men'order' nasi grg sotong...aku ngn bulu mengiyakan aje.jadi 3 pinggan nasi grg sotong utk kitaorg hadap nnt siap dgn telur mate goyang.

dalam pale hotak aku dh berkire2 kesedapan menu yg bakal kitoarg hadap nnt.

menu sampai.
hati berdebar2.
sudu sudah rapi digenggaman.
nafsu membuak2.

lalu dgn rakus aku mengajukan sudu ke ruang mulut...dannnnnnnnnnnnn

peh....rase, xde rase lgsg!

gua tgk botak lahap je.

aku bg peluang kedua....sudu yg kedua aku fokuskan semue kekuatan deria rasa aku ke hujung lidah.

kecewa lg...rase yg sama jugak.

aku tgk botak ngn bulu masih lg lahap....aku diamkan aje.

majoriti dh mengiyakan even klu aku tak bersetuju skli pon.

ape yang betul pd aku...belum tentu lg betul pd org lain.

dgn slow aku makan dan habiskan nasi demi menjaga keharmonian antara aku bulu dan botak.














No comments:

Post a Comment